O Poder do Nós.
No Brasil, existe uma expressão popular quando alguém tem caráter duvidoso chamada de Não é Flor que se cheire.
Veja o que isto significa
Fonte:
http://www.dicionarioinformal.com.br/n%C3%A3o%20%C3%A9%20flor%20que%20se%20cheire/
Significados de Não é flor que se cheire :
1. Não é flor que se cheire
Por Tonisilva (SP) em 01-10-2008
Pessoa de caráter duvidoso, em quem não se deve confiar.
“Fique esperta com esse seu novo namorado, minha filha. Dizem por aí que ele não é flor que se cheire.”
Sinônimos: brava, difícil, malhumorada,
não tem bom feitio, maquiavélico, sem escrúpulos, enganoso, mal caráter, falso, trambiqueiro, pilantra, safado ,sem-vergonha, não é bom, mau
Antônimos: por a mão no fogo, tranquila, dócil, meiga uma ótima pessoa, pessoa de boa índole, confiável, amigo, sincero, transparente , bondoso, com boas intenções, bom caráter
Relacionadas: não vale o feijão que come, não vale a roupa que veste, ninguem pode com ela não é flor que se cheire, maldoso, invejoso, por fora bela viola por dentro pão bolorento, não confiável, mal caráter
O contrário disto é uma pessoa confiável - A person that you TRUST - Uma pessoa em que você confia.
Uma pessoa confiável faz toda a diferença.
Eu conheço uma pessoa assim: É Berrie Pelser de Brenda, Holanda.
Ele é uma pessoa confiável.
Em menos de 24 horas o grupo criado pelo Berrie atingiu mais de 1.000 membros no Facebook.
Hoje tem 2131 membros.
Confira em
http://www.facebook.com/groups/trustcloud/
Isto é um recorde.
Isto é O Poder do Nós.
https://trustcloud.com capacita você a reivindicar os seus dados confiáveis e usá-lo em qualquer lugar. (e) BerriePelser (Social Media # Estrategista TrustCloud) CEO (e) XINCHUNG CTO (e) MALCHIZED. TrustCloud mede seus comportamentos virtuosos e transações online online, então transforma-os em TrustScore portátil que você pode usar em qualquer lugar dentro da Economia Solidária.
Parabéns Berrie Pelser, você é um líder que conhece o Poder do Nós.
https://trustcloud.com empowers you to claim your trustworthy data and use it anywhere. (e)BerriePelser (Social Media Strategist #TrustCloud) CEO(e)XINCHUNG CTO(e)MALCHIZED. TrustCloud measures your virtuous online behaviors and transactions online then turns it into portable TrustScore you can use anywhere within the Sharing Economy.
Fonte: http://hosting.ber-art.nl/xin-chung-ceo-trustcloud-trustworthy/
Interview with @xinchung CEO #TrustCloud, claim your trustworthy data today and use it anywhere
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Interview with Xin Chung CEO of TrustCloud ( #TrustCloud )
- Homepage TrustCloud: ( https://trustcloud.com/ )
- Information: Introduction, information etc. please read this PDF
- Facebook Fanpage: https://www.facebook.com/trustcloud/
- Facebook Group: https://www.facebook.com/groups/trustcloud/
- LinkedIn Company: http://www.linkedin.com/company/746927
- Twitter: https://twitter.com/xinchung
- TrustCloud Card Xin Chung: https://trustcloud.com/!/XinChung
QUESTIONS to Xin Chung, CEO TrustCloud:
1. What is the 140 character definition of TrustCloud?
“TrustCloud empowers you to claim your trustworthy data and use it anywhere”
( easy ReTweet: http://goo.gl/106gv )
( easy ReTweet: http://goo.gl/106gv )
2. How did you get the idea to start TrustCloud, where does TrustCloud fit in the ecosystem and how do you see the future of TrustCloud?
TrustCloud first product, www.whatsupgo.com experimented with the strength of bonds between friends. Facebook Friend Groups and GoogleCircles functionality encouraged us to address trust between “reputable strangers”
3. Why should I use TrustCloud over other “similar” networks, what makes it different?
TrustCloud is different from other networks because we address the problem of trust in peer marketplaces using a 3 layer approach: Verification, Behavior, Transaction. We focus on trust attributes that are help in making a p2p deciscion. Klout measures influence; endorsements by topic, Connect.me measures expertise by topic, Zerply measures wide, legit.com, getscaffold.com : still waiting for their products!
TrustCloud is different from other networks because we address the problem of trust in peer marketplaces using a 3 layer approach: Verification, Behavior, Transaction. We focus on trust attributes that are help in making a p2p deciscion. Klout measures influence; endorsements by topic, Connect.me measures expertise by topic, Zerply measures wide, legit.com, getscaffold.com : still waiting for their products!
4. One of the concerns that some users have is the security of TrustCloud members information, particularly for those accounts linked to TrustCloud that conduct real world financial transactions such as eBay. What level of information is accessible to TrustCloud (on eBay for example) and how do you protect your members information?
A. It’s important to know that TrustCloud does not pull any actual financial data from our Trust Network sources.
We mainly gather:
- transactional data such as user reviews, ratings, and feedback.
- bio data, much of which is shared publicly by the user already
We mainly gather:
- transactional data such as user reviews, ratings, and feedback.
- bio data, much of which is shared publicly by the user already
B. All sensitive data is double encrypted by two separate algorithms in our database, and protected by SSL encryption on our website
C. Access to our PII user data is controlled by ACL access lists, further limiting exposure to outside sources
D. When our members opt out or ask us to remove their profile, we go to great lengths to make sure their data is actually destroyed
C. Access to our PII user data is controlled by ACL access lists, further limiting exposure to outside sources
D. When our members opt out or ask us to remove their profile, we go to great lengths to make sure their data is actually destroyed
5. Have you conducted any research to see how people judge other people with whom they meet in person versus online? And can you add a layer which includes the context in which trust is being declared? For example, I do not “know” the doctor I am seeing today, yet I trust him/her based on recommendations, degrees, bedside manner. I do not know Berrie Pelser but I trust him based on his thoughtful commentary, the links he posts, his website, his full profile on LI, etc.
TrustCloud has ongoing research with Stanford University Sociology Department regarding the user of “transitive reputation/trustworthiness” that degrees of referrals give. We also have inhouse trust expert from Harvard, Mr. Charlie Greene www.trustedadvisor.com who has 3 books and extensive knowledge on trust formula and metrics in business.
6. What will be the strategic intent between TrustCloud and Connect.me and what can we expect from that and what is your strategic intent to get more perspective or integration with the big business networks – aka Empire Avenue,LinkedIn groups, Facebook Fanpage, Google+ Business Page, Web of Trust (WOT), Xeeme, BrandYourself, Youtube, Viadeo, Pinterest, Xing etc.?
TrustCloud is a founding member of Connect.me’s Trust Respect Network. We will be working with other companies in the Verification and Trust space to develop interoperable models of trust for an emerging federated identity ecosystem.
7. What’s reasoning for +T badge options such as Organized, Reliable, Friendly as they could come across as kind of fluffy and not very business-like?
TrustCloud has chosen these attributes because they are so important for the sharing economy that we are addressing today. While difficult to measure objectively, these are very important subjective endorsements that our collaborative consumption users really care about.
8. What is your stance on such EAv or Flavors missions asking others for a +T?
TrustCloud is careful not to diminish the meaningfulness of our brand from excessive “gamification” for the sake of more users. However , as LinkedIn, Klout, Connect.me, Zerply begin expand their vouching systems, we think endorsement data can become more valuable– not to mention a fun and sticky activity for users.
9. How will the share economies be involved in TrustCloud? Can you give some examples?
TrustCloud sees portability across different sharing economies critical to it’s growth. For instance, AirBnB grew 500% to 10MM room-nights in 2011 with only an email an paypal data from it’s users.
This is “low-data friction” for a “low-stakes” transaction. We think other emerging sharing verticals such as car, ride, task-share sites like getaround.com, carpooling.com, and taskrabbit will benefit from haveing “portable trustworthiness” across different verticals.
This is “low-data friction” for a “low-stakes” transaction. We think other emerging sharing verticals such as car, ride, task-share sites like getaround.com, carpooling.com, and taskrabbit will benefit from haveing “portable trustworthiness” across different verticals.
10. Do you have anything to add to this interview we forgot to ask?
TrustCloud is a big fan of “Data to the People” It’s true that Trust data is not perfect– Trust means different things to different people (context), so it can’t be easily boxed. We do our best ot create a useful, intuitive, and fair system foronline citizens to own the success they’ve earned online, and use it anywhere. http://www.wired.co.uk/news/ .
Estimado leitor, uma vez por ano os blogueiros de todo o mundo participam de um movimento chamado Blog Action Day.
Através do Tweeter eles divulgam um tem neste dia especial e todos os blogs publicam algo sobre este tema.
É uma forma de chamar a atenção para um tema específico.
Hoje é 15 de Outubro de 2012 e o dia do BAD - Blog Action Day deste ano.
Você também, caro blogueiro pode participar.
15 out 2012
"
Olá Bloggers
Finalmente o dia que estavamos esperando está aqui. É Dia de Ação dos Blogs.
Eu mal posso esperar para ver o poder de todos nós, e das contribuições, por isso, certifique-se que você siga as instruções abaixo para garantir que seus esforços no Blog Action Day para ser visto por tantas pessoas quanto possível.
Publique seu Poder do Nós
Se você não colocar isso no seu blog, não temos um Blog Action Day, por isso, use seu tempo para postar hoje no seu blog.
Se você correr para fora do tempo de hoje, por favor, ainda é possível postá-lo, desde que seja o mais rapidamente possível, mesmo que seja amanhã.
Use a PowerOfWe #, # e # BAD12 Blogactionday Hashtags, no Twitter para divulgar.
Se pode você usar Wordpress, Blogger, Twitter ou quaisquer outras plataformas de redes de blogs e sociais que tenham uma função para você adicionar tags ou etiquetas.
Usando as tags significa que em motores de busca e listas de tendências,as mensagens do Blog Action Day poderão ter mais possibilidade de ser mais notados, são mais fáceis de encontrar e podem até mesmo definir uma tendência, ou seja, mais pessoas começam a ver as suas mensagens.
Envie a URL do seu blog para a nossa cobertura Livestream
Nós estaremos destacando seus blogs no nosso especial livestream Blog Action Day em nosso site, Facebook, Tumblr e Google+ e Twitter.
Para certificar-se seu post é realçado e compartilhado para tantas pessoas quanto possível, por favor
Enviae a URL exata de seu pós Blog Action Day a nossa página de submissão livestream.
Se você tweeta, certifique-se de divulgar pós turnê por inclur seu link blogsite e # hashtag powerofwe
Deixe seus amigos e redes de família saber sobre seu post Blog Action Day.
Se você tem um Facebook, Twitter, Tumblr, Google +, Pinterest ou qualquer outra rede social em conta, certifique-se de que os seus amigos saibam sobre a sua participação Blog Action Day e convide-los para discutir o que você tem feito.
Lembre-se de usar os powerofwe # e # hashtags bad12 em suas atualizações de status.
Você ainda está em dúvida sobre o que escrever?
Eu sei que há algumas pessoas que ainda não tem certeza o que cobrir em seu post.
Não se preocupe, você ainda tem tempo.
Há uma grande variedade de vídeos, fotos, informações e idéias de nossa ONG ActionAid parceiros, Greenpeace, HelpAge Internacional, Internacional Bezerra e Oxfam, que reuniu no seu Poder de Nós conteúdo para você inserir em seus blogs ou discutir os temas atuais.
Você poderia responder ao que outra pessoa escreveu sobre em seu blog mensagens de Ação do Dia, ou uma notícia recente.
Você é voluntário com um grupo ou organização? Você pode discutir por que você acha que o trabalho que você faz com os outros é importante e como isso faz a diferença.
Você foi inspirado por um novo histórico ou atuais movidos por algum movimento? Você poderia usar isso como base do seu post no Blog Action Day e discutir por que você acha que é importante e como você acha que o Pode do Nos cria um impacto.
Obrigado
Obrigado por todo o apoio e entusiamo que você têm demonstrado. Blog Action Day só existe por causa de seu envolvimento e esforço. Espero que todos gostem de estar participando no Blog Action Day e falando sobre o Poder de Nós.
Tudo de bom
Jason, Karina e Marta.
P.S. Não se esqueça de baixar seu Blog Action Day os emblemas oficiais do Blogger da nossa página no Facebook.
Veja o original em inglês com os respectivos links.
Clique em Mais informações, abaixo.
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